Tueseday

Jag är lite irriterad över en sak. Det är nämligen så att jag fick ett brav från CSN förra veckan där det står att dem har betalat ut för mycket pengar och att jag måste lämna tillbaks dessa.
För det första så stämmer inte detta alls. Jag pluggar 100 poäng i fem veckor. För heltidsstudier måste man läsa 20 poäng i veckan för att vara berättigad till bidrag för heltidsstudier. Det kan ju vem som helst räkna ut att 100 påäng i 5 veckor är 20 poäng per vecka, vilket är heltidsstudier. Men CSN tycker bara att jag pluggar på 75 % och därmed ska lämna tillbaks det bridrag jag fått.  Och inte nog med det så ska jag betala ränta på dem pengarna och sedan en expiditionsavgift på 100 kronor. Och det ska jag betala för att dem har gjort ett misstag. Varför?

Inte för att jag inte klarar av att betala tillbaka pengarna, men det är en principsak. Varför väntar dem inte då med att lämna ut pengar tills de är säkra på att de gjort rätt. Jag är ingen mästare på sådana här saker men detta är bara konstigt.

Det gick bra hos läkaren by the way. Mamma var med och vi hade bara lite svårt att förstå vad han sa för att han pratade så snabbt. Han visste direkt var det var och skrev ut lite grejer till mig. Sen ska jag på återbesök den 21 juni så då hoppas jag att skiten är borta. Kunde inte sova i natt heller för att det kliade och jävlades så.

Nu ska jag göra nått kul, hmm måla kanske? Vi får väl se! Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback