Fire in the house

Ja det är väl vad man kan säga om mitt uppvaknande idag. Vaknar till av att jag hör en polisbil eller något kör utanför och sedan att Fred säger "det brinner där, oj det brinner ju på två ställen". Går upp och ser att det brinner i lägenhetshuset rakt över gatan. 1 brandbilar stod på gatan tillsammans med massa ambulanser, poliser och journalister. Klockan var 20 i 7, 5 minuter innan jag skulle gå upp och när jag käkade frukost stod jag i fönstret och såg på när brandmännen åkte runt i liftkranar och räddade folk från alla balkonger och fönster, det såg ut som att en nästan höll på att ramla ned. Gör nog ganska ont att ramla från 5 våningen. Tydligen var det många som hade tänkt at hoppa ut genom fönstret.. tur att de fick hjälp innan.
Usch och fy vad läskigt, tänk att vakna upp i lägenheten och insé att det brinner och du inte kan ta dit ut genom dörren. Jag hade fått panik. En kille hoppade ut genom fönstret i bara byxor, han såg lite nyvaken och skärrad ut, nästan bakis närhan åkte ne för liften. Och en tjej stod och fotograferade nä hon åkte ner. Finns mycket olika folk.

Jonas tog massa bilder från vår balkong (första parkett) och försökte sälja till nån tidning, vet inte hur detta gick.

Man kanske ska ta och testa brandvarnaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback