110 112 eller 113

Fan, man vet ju inte vilket av dessa nummer som går till polisen, ambulansen eller brandkåren. De borde skaffa sig samma system som vi har i Sverige för det hade ju vart bra om man visste detta. Speciellt om detta som hände oss i tisdags skulle ske fler gånger.
Snacka om att jag höll på att bajsa ner mig i tisdags på jobbet. Klockan var tio i tre och jag och Malin var ensamma kvar på vår avdelning. Efter mellanmålet så är alla barnen inne på innerummet medan vi plockar i ordning. Plötsligt hör vi ett dunk och Malin skyndar sig in och ser vad som hänt. Då har en av våra treåringar ramlat ner högt från ribbstolen och gallskriker att han har ont. Jag sätter mig med honom i knät och försöker trösta. De andra barnens föräldrar kommer och tittar på honom och försöker se om han skadat sig. Vi var rädda att han slagit i huvudet och när han då går från att gallskrika till att "somna" så ringer vi ambulansen. 5 minuter senare så kommer det inrusande 6 ambulansmän. Sån tur är så vaknade han igen efter ett tag och verkade ganska pigg. Mamma kom 20 minuter senare och de åkte på en koll på sjukhuset.
Detta kan jag säga var en jävla upplevelse. Efteråt stod både jag och Malin med tårar i ögonen och nästan skakade. Usch, låt oss aldrig tvingas uppleva detta igen. Och tack och lov att det inte var så allvarligt, det var bara en bruten handled. Men man vet ju aldrig, det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback