Power-walk i Oslostaden

Idag när vi vaknade visste vi inte riktigt vad vi skulle göra. Låg kvar i sängen länge och käkade en god lång frukost. Efter detta bestämde vi oss för att ta på oss regnkläder, mössa och vantar för att gå ut och powerwalka! Vi kände oss alla väldigt fula när vi gick där men det gjorde ju inte så mycket. Hittade en stor park som vi utforskade lite. Dessutom tog vi lite bilder och fulade oss vilket ni kan se här nedan.

Vi gick även hela vägen in till OSlo city (det är faktikst ganska långt) för att köpa månadskort som bara kostar 275 NOK vilket inte är speciellt farligt. Sedan gick vi in på Vinmonopolet, motsvarigheten till systembolaget där vi köpte vin. VA, tänker ni nu, alle är ju bara 19. Haha, här i Noge så får man köpa alkohol på monopolet om man är över 18, men bara alkoholen är under 21%. Så nu ska jag lära mig att dricka vin, eftersom cider här är så förbaskat dyrt. Jessi sa att en cider kostar 30 norska, alltså 40 svenska. Sjukt!

Nu ska vi äta pannkakor!


Kommentarer
Postat av: Jess

Ni verkar ju ha det väldigt mysigt än så länge. Lycka till med jobbsökandet. och lova mig att ni aldrig lagar den där kycklingwrapsen igen, den lät farlig för magen haha



nu ska jag gå och köpa kex, ost parmaskinka och mysa till det framför körslaget ikväll. Puss min skrutt! ;)

Postat av: Kimsan

Ni är för roliga :) Hur går det med jobbsökandet? KRAAAM!! :)

2009-10-04 @ 13:11:44
URL: http://kimzzaan.blogg.se/
Postat av: kimsan

okej, det låter bra :) Jadå allt är bra

Puss & Kram

2009-10-04 @ 18:15:09
URL: http://kimzzaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback