I en galax långt långt borta!

Bara för att fortsätta med gamla blogg inlägg. Jag gråter av skratt här i Oslo! Jag måste läsa det igen!


Här kommer den efterlängtade historien som jag Joanna, Frida och Rasmus kom på under en måltid på Skånska igår. Läs och lär (och skratta även om ni inte fattar) det är roligt, vare sig ni vill eller inte.

I en galax långt, långt borta går fyra vänner in på Sannarpsgymnasiet. Men de hinnet inte långt innan det första hindret uppenbarar sig för dem. Luke Skywanker (även kallad Rasmus) hör plötsligt ett välbekant skrik bakom sig.
Tobbe (senare även Yoda): Rasmus Ivansson!
Frida känner lukten av fara från långt håll, i brist på något bättre att göra kastar hon sig mot Rasmus i slow motion för att tackla honom till marken. Alexandra och Joanna ser vad som håller på att hända. Om de vill rädda Luke krävs det drastiska åtgärder, för Tobbe närmar sig med en rasande fart.
Alle Ek: Spring, rädda er själva!
Frida: Men vi kan inte lämna er här!
Joanna: Ni måste fortsätta utan oss, annars kommer Rasmus inte klara det.
Frida och Rasmus springer iväg, men det är för sent för Alexandra och Joanna. De ser inte Tobbe förrän han är alldeles för nära dem. Under plågade skrik dör de en plågsam och dyster död.

Samtidigt har Rasmus och Frida hunnit ut på parkeringen och Rasmus tjuvkopplar en moppe. Utan hjälm eller körkort slänger de sig på den och brummar iväg. Tobbe springer frenetiskt bakom dem, Rasmus försöker gasa men det går inte.
Rasmus: Fan, Frida. Moppen går ju bara i 30!
Frida: Attans, alltså. Jag kanske kan ringa Lukas och be om hjälp.
Men det finns inte tid till det. Istället ser de en ramp vid en bro och hoppar över den i ett desperat fösök att undkomma Tobbe. De landar i säkerhet på ett busstak. Men Tobbe förutspår deras manöver och hoppar efter. Han klänger sig fast i busstak och på stadiga ben ställer han sig upp. Frida ställer sig framför Rasmus och drar sin pistol.
Då händer det som inte får hända. Rasmus småjoggar med små steg i en halvcirkel (varför en halvcirkel, Frida?) till Tobbes sida.
Rasmus: Ha! Bitch!
Frida: The foot is strong with you, young Skywanker.
Tobbe/Yoda: Marry me, you will soon.
Frida ser skräckslaget på när Tobbe drar fram en ring ur fickan. Men, som från ingenstans kommer Alexandra och Joanna från himlen med svarta latex dräkter och orangea fallskärmar.
Joanna & Alexandra (Darth Vader röst): No, you are her father!
Utan att tveka en sekund skjuter Tobbe Frida i benet, men Rasmus som nu tycker lite synd om Frida inser att han varit lite halvtaskig och sparkar med sin fot av Tobbe från busstaket (nånstans här avbröt Frida och sa: Det ultimata hade varit om Tobbe bara haft en vattenpistol, men vi tyckte det var för komplicerat).
Frida: It's like I've always said, the foot is strong with you, young Skywanker.
Star Wars theme hörs i bakgrunden. Och allt är frid och fröjd igen.
(Joanna och Alexandra: Yeah! Det är ju den här nya låten!)

The end

Kommentarer
Postat av: Kimsan

Jag tänker på er när jag äter kladdkaka :) thihi. Hur har ni det? Hur går det med jobb? PUSSS OCH KRAAM

Postat av: Joanniiiiee

ååååhvadroligt! försökte förklara för mangan just hur roligt detta faktiskt var, men hon förstod inte alls! jag saknar dig!!!

2009-10-29 @ 01:27:15
URL: http://duncaalf.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha asså jag dog av skratt när jag läset den. Asså vi hade ju knäpp fantasi, men vi hade kul haha ! Saknar dig vännen så får ses nu när jag kommer till oslo! <3

2009-10-31 @ 12:07:15
URL: http://friddah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback