Oslo here I come!

Nu har vi varit i storstan i mer än ett helt dygn. Resan gick tipptopp och Kajsas far var snäll och gav oss pengar till taxi så vi slapp åka tunnelbana med vår 150 kilospackning. Vi kom fram till leiligheten och Aina (hon som vi hyr av) var där och skulle berätta och förklara lite grejer. Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att hon verkar lite skum. Men vad gör det, vi ska förhoppningsvis inte se henne så ofta.

Vår lägenhet är jätte, jätte fin om jag får säga det själv. Däremot så finns buddah överallt och massa indian och egyptierstatyer. Konstig stil på tavlorna är det också. Läskiga är dem. Det finns en (jag ska ta kort på den så ni fattar var jag menar) och det ser ut som en kille som stirrar rakt på en. Och så finns det massa mer som även de är läskiga. Vi funderar på att ta ner dem allihopa när vi säkert vet att Aina har åkt till mallorca och inte kommer och kollar läget hela tiden.

Planen för dagen var att gå upp, käka frukost och sedan gå in till stan för att ta ut pengar till hyran och sedan till skattekontoret innan vi skulle tärffa Aina kl 1. Det började jätte bra, god frukost bestående av havregrynsgröt med hallonsylt och macka med skagenost och skinka och gurka. Vi gick in till stan, falk tog ut sina pengar och väl när jag skulle göra det så gick det inte!

Vi fick därför gå hela vägen tillbaks till lägenheten eftersom jag behövde datorn för att kolla vad jag skulle göra. Fick sitta i kö till Handelsbankens support i massa minuter för att sedan prata med en tjej som sa att man bara kunde ta ut 5000 svenska kronor under en bankdag och det översteg jag ju med nån hundralapp. Trött är vad man blir då. Gick sedan tillbaks in till stan och gjorde det vi skulle. Gick hem, käkade köttbullar och makaroner som var sjukt gott! Packade upp alla våra kläder så nu är lägenheten fri från stora resväskor. Vi kom fram till att vi ville äta chickenwraps och gick ner till kiwi för att köpa creme fraiche med ingredienserna som vi skulle ha fanns inte så vi tänkte att vi skulle improvisera lite. vi köpte fajitaskrydda och tänkte detaa blir ju gott. Men vad fel vi hade. Så fort Kajsa lagt kryddan i creme fraichen så började det lukta korv stroganoff. Inte kul alls, men vi gav inte upp. Vi skulle till varje pris försöka rädda vår dyrbara kyckling från denna äckliga smak så vi hällde i ketchup, vitlök, paprikakrydda, tacosås, vitlökspeppar, massa salt och peppar. Vi tyckte att vi lyckades lite och vi tvingade i oss denna röra. Äcklig, sa vi efteråt och denna maträtt får ni nog aldrig smaka på när ni kommer och hälsar på.

Nu kommer snart Jessi och Evelina hit och vi vet inte riktigt vad vi sak göra. Ska bli kul och ses eftersom jag har saknat min vän väligt länge nu!!!

Och just det. jag har skaffat mig ett norskt mobilnummer som ni kan ringa till eller smsa till om ni känner för det. det är +4799866624. Tyvärr så kan jag inte av någon anledning skicka sms, men det ska vi nog lösa så småningom det också.

Nu ska jag gå. hejdå!


Kommentarer
Postat av: mimmimusbusietthus

jag har också norskt juuuuu 45064294 :D

2009-10-08 @ 12:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback