Nu är det jul igen om ett år!

Sådär nu har min kära släkt gått hem, mamma, pappa, tobbe och jessica ligger och sover och här sitter jag. Varför gör jag detta undrar jag då, jag vet inte.

Ikväll har vi i alla fall haft julafton nummer 3 för i år. Har ätit julmat, öppnat julklappar och haft det mysigt. Anledningen till varför det blivit så mycket julfirande är för att systra mi och tobbe firade julafton i Göteborg och vi ville ju fira med dem med. Dessutom så var mina småkusiner (nej fan de är inte små längre) hos sin mamma på julaftonen och vi ville ju fira med dem också!=)

Julaftonen var i alla fall konon, ungefär som den brukar vara. Jag och Daniel satt som vanligt i soffan klockan tre och citerade kalle anka, vi åt fler kakor än de andra och skrattade åt tomtens verkstad! Farmor, farfar, uffe och madde satt med mamma och pappa vid bordet brevid och skrapade lotter.

Någonting som gjorde min dag var att det ringde på dörren och jag fick ett blomsterbud (heter det så?). Fick otroligt fina blommor och chocklad av Henrik. Och varje gång jag tittar på dem så påminns jag om att jag verkligen har världens finaste pojkvän!=)

Vi åkte till Mormor och Morfar på kvällen och käkade julmat, precis som alla andra julaftnar. Vi väntade ivrigt på julklappsutdelningen, jag och Nicke fick leka tomtar vilket vi var ganska dåliga på, vi delade ut paketen, vi öppnade paketen, ja precis som vi brukar göra. Lite senare blev det ett nytt roligt musik spel som spelades ett bra tag.
Vi käkade gröt och både mamma och morfar fuskade med mandlara i gröten. Sådan far sådan dotter!=)

Jag har haft en bra jul! Det var mest det jag skulle säga! Skål på det!

Kommentarer
Postat av: Sis!

Schnygging :) Klart du får blommor underbara du!

2009-12-27 @ 20:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback