Nej det är ingen vanlig dag

för det är min bästa vän Kajsas födelsedag! Och det är ju verkligen en dag värd att firas, så därför ställde jag och Falk klockan på halv elva idag för att blåsa upp ballonger och fixa present till vår vän.
Kajsa var med sina föräldrar och käkade hotellfrukost så vi bestämde oss för att sätta upp ballonger utanför ingången, utanför hissen, i hissen, utanför hissen och på ytterdörren plus att vi skrev födelsedagssången på post-it lappar vid varje ställe. När familjen Feldt sedan kom så var det paketöppning och sedan lagades det mat. Jag Falk och Kajs pappa satt och tittade på, as gött! hihi
Vi åt nog en av de godaste middagarna någonsin och därefter en sjukt god kladdkaka.


Jag har världens bästa vän!

Så det har varit en riktigt bra söndag. Efter Kajs föräldrar gått så kollade jag och Falk ännu några avsnitt av Pelle Svanslös julkalender, den är ju så bra. Vi ska även se Mysteriet på Greveholm snart med Jessi o co för att få ännu lite mer julkänsla.

I lördags så sprang jag och Falk runt och skulle fixa present till Kajsa. Dett blev en väldigt fin dagbok som vi skrev ett långt och fint brev i. Dessutom så ska hon nästa lördag få en lunch på IKEA och sedan pepparkaksbak!
På kvällen laddade vi för party hemma hos Victor, det blev en helt okej kväll. Vi hamnade på en bar med 18årsgräns och gratis inträde. Typ den enda i hela Oslo. Den var inte så mycket att ha i och för sig och de spelade endast hårdrock, inte riktigt min stil. Men vi träffade lite Halmstad folk där i alla fall, det var lite skumt.
Vi var även på svenska föreningen på efterfest och kollade på bamse och lyssnade på dålig musik, och jag och falk gillade i alla fall det. Men fan vad glad jag är att vi valde bort svenska föreningen när vi flyttade hit. Bara lite smått läskigt och äckligt.
Kvällen slutade med en halv pizza wrap från Deli, sjukt god. Tror vi var hemma efter halv fyra nång gång.=)

Söndagen börjar närma sig sitt slut och nu väntar en hel veckas jobb. Kul.
Det är bara 13 dagar kvar till jag ska åka hem, alltså den 19. As najs!
Och det är bara 18 dagar kvar till jul. Jag längtar!
Och 19 dagar kvar tills det är party på juldagen! Jag längtar!

Och jag vet jag är kass på att uppdatera, men jag ska försöka bättra mig. Nu när jag bara har ett jobb så kanske det blir lite fler inlägg.
Och hoppas att det är bra med allihopa som läser detta!=) Nu ska jag sova. God natt

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra början fortsätt så.

Puss M

Postat av: kajsa

det var en fin present! jag gillade den :D

2009-12-08 @ 15:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback