Yeeey ett nytt inlägg!:D

Ja eftersom det finns några som klagar på min dåliga uppdatering så får jag väl ta tummen ur röven och skriva lite om vad som hänt den senaste tiden. Fast just i denna stunden kommer jag inte på någonting alls.

Eller jo, jag jobbar inte längre på ICA (om det är någon som har missat detta) och detta är jag så otroligt glad över. Att säga upp mig därifrån är det näst bästa som jag har gjort sen jag flyttade till Oslo. Detta gjorde jag därför att jag inte för 5 öre kom överens med chefen, som var en indier med skum kvinnosyn. Att få feta utskällningar var och varannan vecka för saker som jag inte ens har gjort fel är någonting jag inte riktigt klarar av. Och eftersom jag dessutom inte är den som säger ifrån vid sådana tillfällen så slutade det oftast med att jag blev ledsen och mådde förjävligt. Egentligen ville jag sluta efter två veckor, men kände att jag ändå var tvungen att ge det en chans. Dessutom är jag en sån som tänker att allting inte kan vara perfekt och därför tänkte jag att jag skule stanna kvar på skitICA för annars skulle någonting annat dåligt hända. Ingenting jag ville riskera när jag kände att resten av mitt liv var perfekt!
Men nu behöver jag i alla fall aldrig sätta min fot på det där stället igen och jag känner även att jag har lärt mig mycket på att jobba där den här tiden. Jag har lärt mig att säga ifrån och jag är så jävla stolt över mig själv att jag sa ifrån precis vad jag tyckte och tänkte när jag slutade.
Nu ska ingen komma och jävlas med mig för då jävlar smäller det!=)

Och när vi ändå pratar om jobb och sånt så kan jag berätta att jag var på julfest på barnehagen där jag jobbar i fredags. Asnajs var det, även om det inte alls är som det svenska julbordet. Men gott var det, det bjöds på vin och massa godsaker, tävlingar (som mitt lag vann!!!) och massa prat och dans. Tyvärr gick jag tidigt eftersom jag inte riktigt visst hur jag skulle komma hem, var sjukt förkyld och as trött. Tog bussen hem till Henke och Victor, kollade lite på film och däckade i Kalles säng. Mysigt!

På julfesten sa alla även hur duktiga de tyckte att jag och Malin var (Malin kommer också från Sverige och Adecco!), jag vet inte hur många gånger vi fick höra det. Dessutom fick jag jobb nästa år av min fulla chef, sånt gillar vi. Var tvungen att fråga igår hur länge det var jag skulle stanna, om det var en vecka eller en månad, så svarade hon "Nej det behöver du inte oroa dig för, du ska vara kvar här länge!" Asgött, så nu behöver jag inte fundera på om jag ska söka nya jobb och sånt.
Jag tycker sjukt mycket om att jobba där jag är nu, om man bortser från att barnen går mig på nerverna var och varannan dag. Men arbetskamraterna är sjukt trevliga allihopa. I förrgår fick jag en julklapp av Kanvas (organisationen som äger barnehagen) vilket jag egentligen inte skulle fått. Men min chef hade snackat så gott om oss så jag och Malin fick en i alla fall. Det var en fleecetröja, hur mysig som helst och perfekt för mig eftersom jag aldrig skulle köpa något sånt själv.
dessutom så fick jag en till julklapp i går av Kristin (ja, min chef) bara för att jag är så otroligt flink och snäll och go. Det var en kylskåpsmagnet och ett chokladhjärta. Jag blev överlycklig! Och imorgon så ska vi få jullunch på jobbet, kan man annat än att tycka om sitt jobb!=)

Nu blev det ett långt inlägg, hoppas att det var givande!
Puss o Kram ät en gran

Kommentarer
Postat av: mamma

det var ett långt inlägg, det är vi inte bortskämda med fort sätt så.Längtar till lördag.

Puss M

2009-12-17 @ 20:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback