en vanlig no lektion med 8A

Haha hittade den här texten på min gamla blogg på lunarstorm. Har för mig att det var jag och mimmi som satt och skrev vad alla gjorde på en no lektion. nella kan ha varit med också, jag vet inte. Vilken bra klass vi var!

Sebbe biter på sitt block och lindar in huvudet i sin tröja (mumie)
Jakob ritar något som liknar en pyramid
Julle antecknar, men tänker på annat (det syns lång väg)
Adam leker med sitt gummiband och irriterar alla runt omkring
Falk har gett upp det desperata försöket att försöka förstå
Nella skriver av den som sitter bredvid (=alle, som i sin tur skriver av Mimmi)
Jessi går fram till Tavlan för att hon inte ser från sin plats, skakar på huvudet och går och sätter sig igen
Vican suckar och tittar med tom blick på tavlan
Sofie skriver dikter (eller tittar iaf på ett papper med datatext på)
De vid bordet i mitten (speciellt jeppe och sandkvist) engagerar sig mer än någon annan
Eric sover
Linda skriver och skriver och skriver
Alle garvar åt mumien Sebbe och åt sig själv för att hon inte fattar någonting. Samtidigt som hon skriver av Mimmi
Lollo sover på Jeppes axel
Jeppe övar som vanligt på "snabbstarts-tricket" med en penna som rullar mellan fingrarna
Bengtsson besvarar Mimmis spontana frågor, leker duktig ;)
Sandra säger något som alla kommenterar: "ÅÅh vad du e trög!"
Patrik vinglar omkring med Ringbers pappas glasögon
Sandkvist skriver och funderar, skriver och funderar...
Ringberg leker med pennor och sugrör

Ingegerd står framme vid tavlan och försöker lära ut syror baser, vätejoner och kemiska beteckningar till en väldigt intresserad klass :D


Kommentarer
Postat av: Daniella

haha jag kommer faktiskt ihåg den här lektionen! åhh saknar vår gamla klass..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback