1. advent

Igår vardet 1. advent och den var sjuuukt bra.

Dagen började med att jag och mamam käkade frukost tillsammans och sedan bakade vi lussebullar. Det var flera år sedan jag bakade lussebullar så det var myysigt.. om man bortser från min äckliga mensvärk som gjorde att jag knappt kunde tå på benen. Men jag och mamma fixade det bra ändå, hon rullade degen till "snören" och jag rullade ihop dem till lussebullar och satte russin i.

Efter detta var jag duktig och städade mitt rum. Det blev väldigt fint och jag är lite stolt över mig själv. Så nu har jag det julstädat här!

Vid halv tre tiden kom mormor och morfar och mina kusiner hit för att smaka på dessa nybakade lussebullar plu pepparkakor. Det var gottii! Vi skrapade dessutom lotter och hade det mys! På något vis började vi att prata om julklappar och så kan Anders självklart inte låta bli att lägga in en kommentar. "Alle , du behöver en hjälm detta pret så att du inte skadar dig när ditt berg av julklappar ramlar ner i huvudet på dig!. Alltid alla dessa kommentarer. Jag får inte flest julklappar, förra året fick Danne en mer än mig så det så!

Halv fem gick jag in mot stan för att möta Daniel och sedan Falk. Jag fick dessutom träffa min Kajbaj en snabbis för att få en väldigt fint inbjudningskort till hennes krogdebut om nån vecka. Det ska för övrigt bli sjukt roligt! Hur som helst så gick vi runt och tittade lite och vi smakade på Polkagris och dunderhonong. Ja, det var väl det vi gjorde. Efteråt gick vi hem till mig för att käka ytterligare lite lussebullar och pepparkakor. Blev allt flummigare och flummigare (i alla fall jag och Falk) och Daniel måste ha trott att vi var benga i huvudet. Men jag hade i alla fall roligt. Jag övertalade båda att titta på Gossip Girl med mig också, men falk tyckte nog att den var as tråkig för hon åkte hem efter en halvtimme. Hihi.

Vid halv nio körde jag hem min sötnos till Oskarström eftersom bussanran inte gick som vi ville och efter det åkte jag hem för att kolla på Prison Break (jag vet jag skulle gå och lägga mig, men när jag käkat blev jag pigg igen så kunde inte somna). Det var min söndag det. Den var bra och pricken över i:et var lätt att mamma hade satt upp en adventskalender i mitt rum. Har inte fått en sån på flera år men nu så. Nu har jag ett paket att vänta varje dag fram till jul. Åhh, jag har verkligen lyckats få den där julkänslan nu!


(bild hittad på Google.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback