Mr. Oak

Min moped, Mr Oak (haha fyndigt namn!) Är en sann vän.. oftast.
Trots att han har sina svagheter finns han alltid där för att ta med mig ut på äventyr.
Svagheterna han har är att han är ihoptjepad med silvertejp, en backspegel är totalt sönder och den andra är det en spricka i och han gasar på lite (ganslka rejält) när han själv känner för det. Dessutom hörs han en bra bit när man kommer körandes.
Men det största problemet med Mr oak är varken backspeglarna, eller silvertejpen.. det är framlampan som också lever sitt egna lilla liv.

Idag skulle jag, kajsa och Jessi åka på fotbollsmöte i Gt. Det gick alldeles utmärkt. På mötet skulle vi göra jägarvila, vilket jag suger på. klarade 2 min o 3 sek. Senare skulle vi slå det första och det gick typ hälften så bra.
På mötet satt vi inne och lyssnade en massa.. det var då våra mopeder (min och Kajs) bestämde sig för att dumma sig. 

Mötet tog slut och vi skulle bege oss hem. Vi skulle ta den vanliga vägen över berget, förbi ringenäsgolfbanor så som vi alltid brukar göra. Det första som händer är att min lampa blinkar till, men den fortsätter lysa så vi fortsätte köra. Eftersom vägen över berget inte är alltför bra så är det lite småhål överallt och just när jag kör på något sådant hål så slocknar min lampa. JIPPIIEE!!! Jessi och kajsa märker ingenting eftersom de kör före mig. Så där kör jag på en smal väg mitt på en åker. Nönönö. Men lampan tändsDock slocknar den när jag kommer fram till skogen, men där ser jag Jessicas baklampa och gasar efter den och hoppas på det bästa dvs. att inte köra ner i diket. När vi väl kommer till ringenäs så dör kajsas moppe. NOO! Så där stod vi ett tag och det såg inte ljust ut att få igång den. Jag och jessi konstaterade att vi var läskigt att stå mitt i skogen på berget och hoppades på att ingen skulle hoppa ut ur buskarna och döda oss. Det var det som tur var ingen som gjorde för kjasas moped startade och vi körde hem. Jessi sa snällt att hon skulle hjälpa mig när min lampa dog igen, men Mr Oak tyckte nog lite synd om mig så han lät sig själv ha på lampan hela vägen så jag kom hem helskinad.

Så nu är jag hemma. jag är trött och ska äta glass.

(Allting går att laga med silvertejp, så är det bara)


Dagens citat:
Men vad bra Monica, då kan du ju läsa om vilka tv-program du missar nu när du inte har någon ström.


Kommentarer
Postat av: Mats Bengtsson

HAhAHhaa! Det var kul att läsa xD Jag håller med där vad et gäller lilvertejp. Inget är så bra som silvertejp. Man kan till och med tejpa fast människor på väggar om man känner för det. Nu ska jag sova. Fis ner dig snygging :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback